مهم‌ترین حوادث امروز شنبه هشتم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز شنبه هشتم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل مرد ۳۶ ساله نیکشهری کمتر از ۲۴ ساعت

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان وبلوچستان و شهرستان، عامل قتل مرد ۳۶ ساله نیکشهری کمتر از ۲۴ ساعت به دام افتاد.

سردار احمد طاهری گفت: ساعت ۲۱ شب سوم آذرماه سال جاری در پی تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل مسلحانه در روستای "شهریری" از توابع بخش "بنت" شهرستان نیکشهر بلافاصله کارآگاهان پلیس آگاهی استان و شهرستان برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: با حضور مأموران در صحنه جسد مردی ۳۶ ساله که از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود و داخل یک دستگاه خودروی پراید مشاهده شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: با تحقیقات میدانی پلیس و شاهدان عینی ماجرا مشخص شد مقتول با قاتل که از بستگانش بوده به دلیل اختلافات قبلی با یکدیگر درگیر شده که درنهایت این درگیری منجر به قتل و قاتل از محل متواری شده است.

سردار طاهری گفت: بلافاصله پس از وقوع این جنایت تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان نیکشهر مأمور شناسایی و دستگیری قاتل شدند که با تلاش گسترده و اقدامات فنی و تخصصی سرانجام عامل قتل کمتر از ۲۴ ساعت در مخفیگاهش در یکی از مناطق شهرستان نیکشهر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

او خاطر نشان کرد: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی منکر هرگونه بزه انتسابی بود اماپس از روبرو شدن باشواهد و دلایل محکمه پسند پلیس عرصه را بر خود تنگ دید وبه ارتکاب قتل به انگیزه اختلافات با مقتول با استفاده از یک قبضه سلاح کلت کمری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سلاح گرم بکار رفته در قتل نیز از متهم کشف شد، خاطر نشان کرد: عامل این جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

دستگیری عاملان ۸۹ فقره سرقت در جنوب شرق کشور 

با تلاش شبانه روزی پلیس عاملان ۸۹ فقره سرقت در جنوب شرق کشور دستگیر و ۱۰ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

سردار"احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: پلیس آگاهی استان طی ۴۸ ساعت عملیات با همکاری دیگر رده‌های انتظامی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌ها ۷۰ نفر از عاملان سرقت‌ها را شناسایی، تحت مراقبت و دستگیر کردند.

او افزود: در این راستا ماموران پلیس استان با هماهنگی قضائی طی این مدت موفق به انهدام یک باند سرقت مسلحانه منزل و طلاجات و دستگیری اعضاء ۳ نفره آنان شدند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این مدت یک فقره قتل درشهرستان میرجاوه کشف و عامل آن به همراه یک قبضه سلاح شکاری دستگیر شد، بیان داشت: با تلاش کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت ۲ فقره سرقت به عنف موبایل در استان نیز کشف و ۳ نفر از عاملان آن دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: در ۲ روز عملیات انجام شده توسط پلیس استان ۸۹ فقره انواع سرقت شامل، ۸ فقره سرقت منزل، ۳ فقره سرقت مغازه، ۱۰ فقره اماکن خصوصی، ۹ فقره اماکن عمومی، ۴ دستگاه خودرو مسروقه، ۵ دستگاه موتورسیکلت، ۱۵ فقره سرقت داخل خودرو و قطعات آن، ۴ فقره قاپ زنی، یک فقره احشام و ۳۰ فقره سایر سرقت‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ارزش ۱۰ میلیارد ریالی اموال مسروقه کشف شده، تصریح کرد: تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: پلیس سیستان و بلوچستان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های به عنف و مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و با مجرمان آن برخورد قاطع و سخت خواهد داشت.

دستگیری سارقان مسلح تلفن همراه در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از دستگیری ۲ سارق مسلح سابقه دار تلفن همراه خبر داد.

سرهنگ " حسن کیخا  گفت: در پی وقوع سرقت مسلحانه گوشی تلفن همراه از یکی از شهروندان در خیابان محمدان شهرستان ایرانشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان طی کار اطلاعاتی و گشت زنی هدفمند در سطح شهر در خیابان آزادی سارقان را در حالی که سوار بر موتورسیکلت بودند و قصد سرقت تلفن همراه احدی از شهروندان را داشتند شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: پس از بازرسی از سارقان تعداد یک قبضه کلت کمری، یک تیغه خشاب، و مقادیری مهمات جنگی کشف و متهمان جهت سیر مراحل قضایی به پلیس آگاهی شهرستان انتقال که در بازجویی به بزه انتسابی اعتراف و تحقیقات در این زمینه کماکان ادامه دارد.

سرهنگ کیخا در پایان خاطر نشان کرد: پلیس با مجرمان، قانون گریزان و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع خواهد داشت و مردم در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع نمایند.

پلمب ۳۶ واحد متخلف دیگر در خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از پلمب ۳۶ واحد متخلف طی ۴ شبانه روز گذشته به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا خبر داد.

سرهنگ " ابراهیم کوچکزایی  اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا وپیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس ولزوم برخورد قانونی با صنوف متخلف که پروتکل‌های بهداشتی وتعطیلی ابلاغی را رعایت نکرده بودند اکیپی گشتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خاش، نمایندگان اداره بهداشت، نمایندگان اداره صنعت ومعدن وتعزیرات حکومتی از واحد‌های صنفی شهرستان به صورت محسوس ونامحسوس بازدید به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش افزود: در همین راستا طی ۴ شبانه روز گذشته در بازدید ماموران ۳۶ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی پلمب و واحد‌هایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت ننموده اند، تذکر کتبی و شفاهی دریافت کردند.

کشف بیش از یک تن آرد قاچاق در "دشتیاری"

فرمانده انتظامی شهرستان دشتیاری از کشف بیش از یک تن آرد قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت بار خبر داد.

سرهنگ "صیاد اربابی گفت: در راستای اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران کلانتری ۱۱ شهید بهشتی شهرستان دشتیاری در حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور" چابهار-نگور" به یک دستگاه وانت بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "دشتیاری" با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این وانت ۳۲ کیسه ۴۰ کیلویی آرد قاچاق و فاقد مجوز‌های قانونی را کشف کردند، تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره تعزیرات حکومتی ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این رابطه خودروی وانت توقیف و یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: قاچاق کالا یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی در جامعه محسوب می‌شود که بایستی با آگاهی بخشی به مردم و مبارزه هدفمند با این پدیده قبیح اجتماعی قدم‌های مفید و موثری را برای کاهش اثرات منفی آن در جامعه برداریم

کشف بیش از ۹ هزار عدد داروی غیرمجاز درشهرستان زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از کشف ۹ هزار و ۲۰۰ عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز در شهرستان زابل خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: با کسب خبری مبنی براینکه فردی سود جو، در مغازه خود واقع دربازار مرکزی زابل اقدام به نگهداری و فروش انواع قرص و داروی غیر مجاز می‌کند، برسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: تیم رسیدگی کننده به پرونده پس از یک سری تحقیقات میدانی مغازه متهم را شناسایی و با شگرد‌های خاص پلیسی صحت و سقم موضوع را بررسی کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران این فرماندهی پس از اطمینان از نگهداری دارو‌های غیرمجاز در مغازه متهم، با هماهنگی مقام قضائی و در اقدامی غافلگیرانه وارد عمل شدند و در بازرسی از محل تعداد ۹ هزار و ۲۰۰ عدد انواع قرص و داروی غیرمجاز را که فاقد مجوز قانونی از سازمان غذا و دارو بودند، کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به اینکه ارزش ریالی دارو‌های کشف شده توسط کارشناسان ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: متهم ۲۳ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف کالا‌های احتکاری ۹ میلیاردی در ایرانشهر

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر از کشف کالا‌های احتکار شده ۹ میلیارد ریالی در " ایرانشهر "و دستگیری یک نفر متخلف در این رابطه خبر داد.

سرهنگ "حسن کیخا افزود: در راستای مقابله با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های مصرفی و برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی، ماموران پلیس امنیت عمومی شهرستان ایرانشهردر پی کسب خبری مبنی بر احتکار کالا توسط فردی، تحقیقات خود را در خصوص صحت و سقم موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران پلیس شهرستان با شناسایی فردی که اقدام به دپو مواد غذایی و عدم عرضه و فروش آن برای مدت طولانی و غیر مجاز کرده بود، وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این انبار ۴۵ کیسه برنج ۲۰ کیلویی، تعداد ۵۱ کیسه برنج ۴۰ کیلویی، تعداد ۷ کیسه ۵۰ کیلویی لوبیا، تعداد ۹۰۰ کیسه ۱۰ کیلویی پودر لباسشویی، تعداد ۲۷ کارتن مایع ظرف شویی، تعداد ۱۴ بسته ۲۴ تایی تن ماهی، تعداد ۷۶ بسته رب گوجه فرنگی و تعداد ۱۳ بسته ۲۴ تایی نخود سبز و تعداد ۹۸ کیسه آرد که خارج از شبکه عرضه می‌شد را کشف کردند.

سرهنگ "کیخا" ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۹ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: برابر دستور قضائی کلیه کالا‌ها در انبار پلمب شد و با تشکیل پرونده قضائی، اقدام لازم برای عرضه و توزیع کالا‌ها در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ایرانشهر با اشاره به عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و احتکار کالا‌های مصرفی و مورد نیاز مردم، افزود: احتکار و قاچاق کالا پدیده شومی است که به اقتصاد کشور ضربه شده و موجب افزایش بیکاری و اخلال در اقتصاد کشور می‌شود.

شناسایی محل دپو با ۹۰ هزار لیترسوخت قاچاق

فرمانده انتظامی استان از شناسایی محل دپوی سوخت قاچاق با ۹۰ هزار لیتر توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد.

سردار "احمد طاهری بیان داشت: در اجرای طرح مقابله و قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی ماموران پلیس آگاهی استان موفق به شناسایی یک محل دپو سوخت قاچاق در شهرستان "سراوان" شدند.

او  بیان داشت: در پی این تحقیقات ماموران پس از حضور در محل که فرد متخلف اقدام به دپو سوخت در محل کارگاهی کرده بود، بازدید و در بازرسی از آن ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد، گفت: سعی و تلاش پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده که یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است مقابله شود. 

دستگیری سارق ساختمان‌های نیمه ساز با ۴ فقره سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق ساختمان‌های درحال ساخت وکشف ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از ساختمان‌های درحال ساخت، در محدوده بلوار آیت الله بختیاری و خیابان کارگر، به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان قرار گرفت.

او  با اشاره به اینکه دربررسی ماموران مشخص شد این سارق یا سارقان احتمالی، ساختمان‌های درحال ساخت راشناسایی وسپس اقدام به سرقت مشاعات ولوازم ساختمان می‌کردند بیان داشت: ماموران کلانتری ۱۱ پس از انجام اقدامات فنی وفعال نمودن منابع ومخبرین یک سارق سابق دار را دراین خصوص شناسایی ودریک عملیات غافلگیرانه درحین سرقت درخیابان شهید باقری دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی بیان داشت: این سارق که ۳۲ سال سن داشت در بازجویی‌های پلیسی به ۴ فقره سرقت از ساختمان‌های درحال احداث به صورت تک نفری اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در پایان با اشاره به اینکه متهم پس ازتکمیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد. خاطرنشان کرد: در ریشه یابی این سرقت‌ها در کنار عوامل متعددی که انگیزه و زمینه‌های ارتکاب سرقت برای سارقان هستند، سهل انگاری شهروندان و بی توجهی آن‌ها به توصیه‌های پلیسی و نکات مراقبتی نقش موثری دارد که شرایط وقوع سرقت را به راحتی فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.